ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ? ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ – ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

 

19ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ

Πετμέζογλου Κυριακή ? Γ’ τάξη ? αριθ.μαθ.: 28

Δημητρίου Γεωργία – ΣΤ’ τάξη – αριθ.μαθ.: 19

 

 6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ     

Ματενόγλου Θεανώ ? ΣΤ1‘ τάξη ? αριθ.μαθ.: 21

 

Πραγματοποιήσαμε το παραπάνω πρόγραμμα με στόχο να βελτιωθούν οι σχέσεις των μαθητών στη σχολική τάξη και να αντιμετωπιστούν καλύτερα προβληματικές καταστάσεις μέσα σ’ αυτή.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε στα τέλη του Νοέμβρη 2002 και ολοκληρώθηκε στα τέλη Μαΐου 2003.Πραγματοποιήθηκαν 15 συναντήσεις (3 περίπου ανά μήνα).

 

Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την επίτευξη του παραπάνω στόχου ήταν:

  • Εμπειρική ? Βιωματική μάθηση που στηρίζεται στις λογικές ικανότητες των παιδιών που πολλές φορές υποτιμούνται και καλλιεργεί κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσά τους.
  • Εργασία σε ομάδες που βοηθά στην ανάπτυξη της συνεργασίας ,αυτοπεποίθησης -ακόμη και από δειλά παιδιά- και όχι ανταγωνισμού, γνώση του εαυτού τους και των άλλων.
  • Ομαδικά παιχνίδια που οδηγούν στη μάθηση με ευχάριστο τρόπο πράγμα απαραίτητο για παιδιά δημοτικού σχολείου, όπως :

α)  παιχνίδια με ονόματα

β)  παιχνίδια ενέργειας

γ)  δραστηριότητες για ομαδοποίηση

δ)  παιχνίδια εργασίας

ε)  δραστηριότητες για καλλιέργεια εμπιστοσύνης

στ) εφαρμογή κύκλων

ζ)  παιχνίδι ρόλων

 

Δουλεύοντας με τις κάρτες μέσα στην τάξη καταφέραμε με τα παιδιά τα εξής :

  • Να ενταχθούν τα παιδιά που ήταν «απομονωμένα» στην αρχή της σχολικής χρονιάς και να συμμετέχουν σε πολλές δραστηριότητες.
  • Να βελτιωθούν οι σχέσεις των παλιών συμμαθητών και να αποδεχτούν στην τάξη τους καινούργιους.
  • Να νιώσουν όμορφα σε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και συνεργασίας.
  • Να μάθουν να δέχονται και να σέβονται το «διαφορετικό» σε κάθε συμμαθητή-τριά τους.
  • Να γνωρίσουν ποιος είναι ο «καλός» φίλος και πόση σημασία έχει η ανάπτυξη ποιοτικών-φιλικών σχέσεων στη ζωή τους.
  • Να μάθουν να ελέγχουν κάποια από τα συναισθήματα τους και να τα εκφράζουν.
  • Να «αγκαλιάσουν» τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και «ειδικές» ικανότητες του σχολείου μας και να τα βοηθήσουν να νιώσουν αγαπητά και ασφαλή στο χώρο του σχολείου.

 

Μέσα από την  ενασχόλησή μας με το πρόγραμμα, εκτός από τα παραπάνω, το μεγάλο προσωπικό μας κέρδος ήταν η απεριόριστη αγάπη και εμπιστοσύνη που εισπράξαμε από τα παιδιά μας.

Ευχαριστούμε πολύ για τη βοήθεια και τη στήριξη που μας παρείχε με τις μηνιαίες εποπτείες το Δίκτυο ΄Αλφα  καθώς και το γραφείο Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης.