O  Δ/ντής  του Σχολείου ενημέρωσε τον Σύλλογο Διδασκόντων για την Υπουργική Απόφαση με αρ.πρωτ.94236/ΓΔ4/2021 – ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021 και τη με αρ. πρωτ. 103235/ΓΔ/24-08-2021, Εγκύκλιο Εφαρμογής του Υ.ΠΑΙ.Θ. Επισήμανε τον σκοπό των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» που είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες και τους επιμέρους στόχους των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης και στη συνέχεια ακολούθησε διαλογική συζήτηση.

Ο σύλλογος διδασκόντων ύστερα από την ανάλυση των αναγκών των μαθητών/τριών της σχολικής μονάδας και λαμβάνοντας υπόψη τα δυνατά και αδύνατα σημεία της σχολικής μονάδας ομόφωνα για το σχολικό έτος 2022-2023 αποφασίζει τα παρακάτω:

Α. Γενικές κατευθύνσεις και προσανατολισμοί που επιλέχθηκαν με βάση την ανάλυση αναγκών των μαθητών/τριών του σχολείου μας για το σύνολο των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» των τάξεων το συγκεκριμένο σχολικό έτος.

Κύριος στόχος ένα σχολείο σύγχρονο,  το οποίο να «χωράει» όλους τους μαθητές παρέχοντάς τους ίσες ευκαιρίες, ένα σχολείο που να σέβεται και να ενθαρρύνει την  ετερότητα και παράλληλα να αποβλέπει στην ολόπλευρη.  O/Η μαθητής/τρια τίθεται στο  επίκεντρο μιας τέτοιας προσέγγισης και είναι επιτακτική η  αναγκαιότητα καλλιέργειας σύγχρονων δεξιοτήτων. Ο βασικός μας  στόχος θα είναι ένα Σχολείο, το οποίο θα επιδιώκει:

  • Την εξωστρέφεια με τη διαμόρφωση ενός δημιουργικού, ανοικτού εκπαιδευτικού κλίματος,
  • Την ευαισθησία για το περιβάλλον και αειφορία
  • Τη βιωματικότητα και την ενεργό συμμετοχή που δημιουργεί  καινοτομία.
  • Την συμπερίληψη η οποία αξιοποιεί τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, προκειμένου να ανταποκριθεί στις διαφοροποιημένες  ανάγκες και ικανότητες των μαθητών/τριών, καλλιεργώντας δεξιότητες ζωής  και μάθησης.
  • Τον ψηφιακό εγγραμματισμό που προωθεί αρμονικά τις συνδυαστικές Δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας μέσα σε ένα πλαίσιο αλληλεγγύης και ομαδικού πνεύματος.
  • Παράλληλα προσδιορίσαμε τις δεξιότητες που εκτιμούμε ότι χρειάζονται ανάπτυξη στους/τις μαθητές/τριες του σχολείου.

Θα υλοποιηθούν δράσεις και από τους 4 θεματικούς κύκλους, ενώ η διάρκεια του κάθε θεματικού κύκλου έχει οριστεί σε 7 εβδομάδες (2 μήνες).

  • Οι επιλεγμένες δράσεις αντανακλούν τη φιλοσοφία και το όραμα της Σχολικής Μονάδας, ενώ η εμπειρία των εκπαιδευτικών από προηγούμενες συμμετοχές σε προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Περιβαλλοντικής Αγωγής θα αποτελέσει μεταξύ άλλων σημαντική βοήθεια για την πορεία των εργαστηρίων.
  • Μετά το πέρας των εργαστηρίων θα ακολουθήσει αξιολόγηση/αποτίμηση των δράσεων και σχετικός αναστοχασμός.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 6 εκπαιδευτικοί του σχολείου ΠΕ70, οι οποίοι είναι και οι Υπεύθυνοι των τμημάτων. Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα συνεργάζονται μεταξύ τους αλλά και με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και θα αποφασίζουν από κοινού τις δράσεις προς υλοποίηση ανά θεματικό κύκλο και με την κατάλληλη και απαραίτητη βοήθεια της Ομάδας συντονισμού.

Συνεργασία θα υπάρξει και με επιλεγμένους φορείς του προγράμματος, ενώ σημαντικές κρίνονται πως θα είναι οι πληροφορίες που θα αντληθούν από τις επιμορφωτικές συναντήσεις με Εκπαιδευτικού έργου  επιμόρφωση που θα διενεργηθούν από το 2ο ΠΕΚΕΣ Θεσσαλονίκης και  τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου.

Η διάχυση των επιμέρους και των συνολικών αποτελεσμάτων του κάθε θεματικού κύκλου θα γίνεται κυρίως μέσω της ιστοσελίδας της Σχολικής Μονάδας, από την οποία θα ενημερώνονται στο τέλος του κάθε κύκλου οι γονείς σχετικά με τη διεξαγωγή των εργαστηρίων ανά ενότητα και θεματικό κύκλο.

Β.  Κατανομή ωρών  και ανάθεση προγραμμάτων καλλιέργειας των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» στους/στις  εκπαιδευτικούς του σχολείου ανά θεματικό κύκλο και τμήμα ως εξής:

Σχέδιο Προγραμματισμού Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

 Α΄ ΤΑΞΗ :ΤΣΙΟΡΛΙΔΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ

 1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα : «Υγιεινή Διατροφή»

Τίτλος: «Μεγαλώνω τρώγοντας υγιεινά»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: 10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου

 2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα : «Οικολογία»

Τίτλος: «Νέοι κηπουροί σε δράση»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – 7 Φεβρουαρίου

 3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα : «Ανθρώπινα δικαιώματα»

Τίτλος: «Τα δικαιώματα των παιδιών»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: 7 Φεβρουαρίου- Μάρτιος

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα : «STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική»

Τίτλος: «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

 Β΄ ΤΑΞΗ:ΦΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

 1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα : «Ψυχική-Συναισθηματική υγεία»

Τίτλος: «Ο Μαγικός κόσμος της τάξης μας»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: 10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου

 

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα : «Φυσικές καταστροφές-Πολιτική προστασία»

Τίτλος: «Σεισμός , σεισμός μη σε πιάνει πανικός!»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – 7 Φεβρουαρίου

 3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα : «Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση»

Τίτλος: «Εγώ νοιάζομαι, εσείς νοιάζεστε;»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης:7 Φεβρουαρίου- Μάρτιος

 4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα : «Επιχειρηματικότητα- Αγωγή σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα»

Τίτλος: «Στην τσέπη …χαρτζιλίκι!»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

 Γ΄ ΤΑΞΗ: ΜΑΝΔΑΛΙΑΝΟΥ ΣΟΦΙΑ

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα : «Συμπερίληψη, αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τίτλος: «Σταματώ τις διακρίσεις – Αποδέχομαι τον άλλον»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης:10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα : «Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά»

Τίτλος: « Μαθητές ξεναγοί, δημοσιογράφοι»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος –7 Φεβρουαρίου

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα : «Επιχειρηματικότητα- Αγωγή σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα»

Τίτλος: « Στην τσέπη χαρτζιλίκι»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα : «Γνωρίζω το σώμα μου – σεξουαλική διαπαιδαγώγηση»

Τίτλος: «Το σώμα μου ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

 Δ΄ ΤΑΞΗ: ΣΤΑΥΡΙΝΟΥ ΧΡΥΣΗ

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα : «Οδική Ασφάλεια»

Τίτλος: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: 10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα : «Οικολογία»

Τίτλος:<Το νερό με μέτρο>

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ωρών την εβδομάδα).

 Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος –7 Φεβρουαρίου

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα : «Ανθρώπινα δικαιώματα»

Τίτλος: «Τα δικαιώματα των παιδιών»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: 7 Φεβρουαρίου- Μάρτιος

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα : «STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική»

Τίτλος: «Η σχολική τάξη συναντά τον επιστήμονα»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Ε΄ ΤΑΞΗ: ΠΕΤΣΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα : «Ψυχική-Συναισθηματική υγεία»

Τίτλος: «Ασφαλώς κυκλοφορώ με το ποδήλατό μου»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια της μιας ώρας  την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: 10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα : «Φυσικές καταστροφές-Πολιτική προστασία»

Τίτλος: «Η γειτονιά μου αντιμέτωπη με την κλιματική αλλαγή»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια της μιας ώρας  την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – 7 Φεβρουαρίου

 

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα : «Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση»

Τίτλος: «Μαζί μπορούμε»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια μιας ώρας  την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης:7 Φεβρουαρίου- Μάρτιος

 4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα : «Steam-Εκπαιδευτική Ρομποτική»

Τίτλος: «Ελλάδα μου, η χώρα μου»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια της μιας ώρας  την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

 ΣΤ΄ ΤΑΞΗ: ΤΡΑΝΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα : «Συμπερίληψη, αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα»

Τίτλος: «Πέρα από το ροζ και το γαλάζιο»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια της μιας ώρας την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: 10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα : «Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά»

Τίτλος: « Γίνομαι ιστορικός, δημοσιογράφος, ξεναγός … στην πόλη μου»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια της μιας ώρας την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – 7 Φεβρουαρίου

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα : «Επιχειρηματικότητα- Αγωγή σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα »

Τίτλος: « Ημέρες καριέρας»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια της μιας ώρας την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

1 ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα : «Γνωρίζω το σώμα μου – σεξουαλική διαπαιδαγώγηση»

Τίτλος: Το σώμα μου: « ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια της μιας ώρας την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Γ. Να συμπληρωθεί το  Ετήσιο  Σχέδιο Δράσης σύμφωνα με υπόδειγμα του Ι.Ε.Π. και να δημιουργηθεί  ειδικός  φάκελος στον οποίο θα φυλάσσονται τα ετήσια σχέδια δράσης της σχολικής μονάδας.

από τη διεύθυνση του σχολείου