Σκοπός της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας και κατ’ επέκταση στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η αξιολόγηση είναι μια διαρκής και δυναμική διαδικασία, στην οποία εμπλέκεται το σύνολο της σχολικής κοινότητας για τον εντοπισμό των θετικών σημείων, των αδυναμιών, των περιθωρίων βελτίωσης και των αναγκών που συνδέονται με το έργο που παρέχει η σχολική μονάδα. H διαδικασία αυτή αποτελεί τη βάση για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων που θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας:

  1. της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας,
  2. της διοικητικής λειτουργίας, και
  3. της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης, που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα.

Το έργο της σχολικής μονάδας αποτιμάται ως προς τις τρεις (3) βασικές της λειτουργίες, οι οποίες εξειδικεύονται περαιτέρω σε εννιά (9) επιμέρους άξονες. Κάθε άξονας περιγράφεται μέσω της παράθεσης μιας σειράς ενδεικτικών δεικτών.

Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας στην εισήγησή του αρχικά αναφέρθηκε στο γεγονός ότι παρόλο που η φετινή  χρονιά, 2020-2021,  ήταν μια ιδιότυπη και δύσκολη χρονιά, λόγω της πανδημίας, έφτασε στο τέλος της  χωρίς προβλήματα και ευχαρίστησε θερμά όλους και όλες για την άψογη συνεργασία. Στη συνέχεια τόνισε  ότι βρισκόμαστε στην εποχή της πληροφορίας και της γνώσης και το σχολείο θα πρέπει σιγά σιγά να αφήσει τον παραδοσιακό του χαρακτήρα και να ακολουθήσει τις εξελίξεις καθώς ο άνθρωπος καθημερινά βομβαρδίζεται από πλήθος πληροφοριών τις οποίες πρέπει να είναι σε θέση να αξιολογήσει, να ερμηνεύσει, να κρίνει ή να απορρίψει και πως ο ρόλος του σύγχρονου σχολείου είναι να προετοιμάσει τον κριτικά σκεπτόμενο αυριανό πολίτη ο οποίος θα είναι σε θέση να κρίνει και να κάνει τις σωστές επιλογές. Αρχικός στόχος, δ/ντή και εκπαιδευτικών είναι να φτάσουμε στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τη σχολική κοινότητα. Οι συνάδελφοι θα καταστούν συμμέτοχοι και συνυπεύθυνοι στις δράσεις και τις αποφάσεις. Το σχολείο πρέπει να γίνει ελκυστικό, σύγχρονο και να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της σημερινής κοινωνίας και αυτό θα προκύψει με τη συμμετοχή όλων μας.

Στη συνέχεια ο Σύλλογος διδασκόντων έχοντας υπόψη την υπ.αρ. 1816/ΓΔ4/11.01.2019 υπουργική απόφαση με θέμα: «Προγραμματισμός και αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργου των Σχολικών Μονάδων», και έπειτα από διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη του τις υπάρχουσες διατάξεις, την εισήγηση του Δ/ντη, προβαίνει στη γενική εκτίμηση – με χρήση της 4βαθμης κλίμακας – του έργου της σχολικής μονάδας κατά το προηγούμενο σχολικό έτος (2020-21), τεκμηριώνοντας συνοπτικά την αποτίμηση των 9 αξόνων και εντοπίζει τα θετικά σημεία και σημεία προς βελτίωση για καθεμία από τις τρεις λειτουργίες  όπως αποτυπώνονται παρακάτω:

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το 19ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου είναι εξατάξιο δημοτικό σχολείο που βρίσκεται στην οδό Καζαντζάκη Νίκου 43, στην Νέα Πολιτεία Ευόσμου Θεσσαλονίκης, ακριβώς δίπλα στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Ευόσμου (Δ.Α.Κ.Ε.). Η Νέα Πολιτεία είναι περιοχή βόρεια του κέντρου του Ευόσμου που γνώρισε στη δεκαετία του 2000 μεγάλη ανοικοδόμηση και πληθυσμιακή αύξηση.

Το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μας μονάδας προέρχεται από οικογένειες με μέσο μορφωτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Το σχολικό κλίμα είναι ιδιαίτερα καλό. Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας διακρίνονται τόσο για τις υψηλές σχολικές επιδόσεις όσο και για το ήθος τους. Δεν παρατηρούνται φαινόμενα μαθητικής παραβατικότητας, σχολικής διαρροής και σχολικού εκφοβισμού. Με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών μας εκπονούνται ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν την παράδοση και τον πολιτισμό, το περιβάλλον, την κοινωνική αλληλεγγύη, τον εθελοντισμό, τη διατροφή κ.ά. Οι σχέσεις ανάμεσα στη Διοίκηση του σχολείου, το διδακτικό προσωπικό, τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς είναι ικανοποιητικές, ενώ η οργάνωση και λειτουργία του Σχολείου κρίνονται άριστες.

Το σχολικό έτος 2020-2021 το σχολείο μας λειτούργησε με 7 τμήματα. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις και η υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτει ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών, στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Στο σχολείο υπάρχουν έξι (6) αίθουσες διδασκαλίας, μία (1) αίθουσα Βιβλιοθήκης, γραφείο Δ/ντη και γραφείο εκπαιδευτικών, ένα (1) εργαστήριο πληροφορικής, ένας (1) βοηθητικός χώρος, ράμπα, ένα (1) μεγάλο υπόγειο, που χρησιμοποιείται ως αποθήκη και τουαλέτες στο ισόγειο και στον 1ο όροφο. Σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας υπάρχει ηλεκτρονικός υπολογιστής συνδεδεμένος στο Διαδίκτυο και βιντεοπροβολέας. Οικονομικά στηρίζεται στην επιχορήγηση που παίρνει από τον Δήμο. Η συμβολή του Δήμουπρος τη σχολική μας κοινότητα κρίνεται οριακή. Καλύπτει τα βασικά λειτουργικά έξοδα του σχολείου, γι’ αυτό γίνεται πολύ συνετή διαχείριση. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων (ΣΓΚ) συμβάλει σημαντικά στις οικονομικές ανάγκες του σχολείου.

Όραμά μας ένα δημοκρατικό, συμπεριληπτικό, ευέλικτο, αποτελεσματικό σχολείο προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της εποχής. Ένα σχολείο που όλοι (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί και γονείς) να νιώθουν ασφαλείς,που να μπορεί να οδηγήσει τους/τις μαθητές/τριες να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να καλλιεργεί εμπράκτως με τη λειτουργία του τις αξίες της συνεργατικότητας, της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού. Όραμά μας ένα σχολείο που να αποδέχεται τη διαφορετικότητα και να σέβεται την πολυπολιτισμικότητα ώστε να διαμορφώνει σύνθετες προσωπικότητες, ελεύθερα και δημοκρατικά σκεπτόμενα πρόσωπα, και να τις εφοδιάζει με όλες τις απαραίτητες ικανότητες για να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις τόσο τις τεχνικές όσο και τις κοινωνικές.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Κατά το σχολικό έτος 2020-2021 o σύλλογος διδασκόντων του 19ου Δ. Σχ Ευόσμου κάτω από τις αντίξοες συνθήκες που διαμόρφωσε ο Covid-19 κατάφερε σε πολύ καλό επίπεδο να προβεί σε προγραμματισμό του διδακτικού έργου. Οι εκπαιδευτικοί οργάνωσαν /σχεδίασαν σε ετήσιο προγραμματισμό το διδακτικό τους έργο, καθώς και τη διδασκαλία τους σε ωριαία βάση (αρ. πράξης 9/12-10-2021).

Ο σχεδιασμός της διδασκαλίας και η αξιολόγησή της περιελάμβαναν δραστηριότητες που ενισχύουν γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες. Σχεδίασαν και υλοποίησαν ποικίλες διαφοροποιημένες δραστηριότητες με στόχο την πρόκληση των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία σε πολύ ή πάρα πολύ μεγάλο βαθμό (αρ. πράξης 9/12-10-2021).

Σχεδίασαν και υλοποίησαν ποικίλες διαφοροποιημένες δραστηριότητες με στόχο την πρόκληση των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία (εξατομικευμένη διδασκαλία, ανεστραμμένη τάξη, διαφοροποιημένη διδασκαλία, ατομικά φύλλα). Χρησιμοποίησαν ποικιλία καινοτόμων (η χρήση ψηφιακών/διαδικτυακών λογισμικών, προσομοίωση πειραμάτων σε Η/Υ, ψηφιακές παρουσιάσεις, ιδεοθύελλα κ.ά. ). Όλοι συμμετείχαν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της πλατφόρμας webex και ταυτόχρονα υποστήριζαν το διδακτικό τους έργο με τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων (e-class & e-me) (αρ. πράξης 9/12-10-2021).

Η Ενταξιακή Εκπαίδευση στο σχολείο μας επιχειρήθηκε και επιτεύχθηκε με τη σύγκλιση πρακτικών μεταξύ ειδικής και γενικής εκπαίδευσης, με σκοπό την από κοινού ζωή και μάθηση των ατόμων. Διοργανώθηκαν

παιδαγωγικές συναντήσεις και ορίστηκαν ομάδες δράσης. Στο σχολείο δεν υπάρχει τμήμα ένταξης (έγινε πρόταση δημιουργίας, καθώς υπάρχουν οι προϋποθέσεις), υπάρχει όμως εκπαιδευτικός ΠΕ70ΕΑΕ Παράλληλης στήριξης (υποστηρίχτηκε ένας μαθητής). Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υλοποίησαν τις παρακάτω δράσεις: συμβόλαιο τάξης, ομαδοσυνεργατική, καλλιέργεια δαιπροσωπικών σχέσεων, ενίσχυση αυτοεικόνα, ενδιαφέροντα, σεβασμός, διαφοροποιημένη διδασκαλία, συνεργασία με Σ.Ε.Ε Γενικής αλλά και με Σ.Ε.Ε ειδικής Αγωγής, συνεργασία με 1ο ΚΕΣΥ Β Θεσσαλονίκης. Στη σχολική μας μονάδα λειτούργησε σε ιδιαίτερα ικανοποιητικό αποτέλεσμα η ενισχυτική διδασκαλία. Οι ωφελούμενοι/ες μαθητές/τριες, σύμφωνα με τις εκθέσεις των εκπαιδευτικών, βελτίωσαν τις επιδόσεις και δεξιότητές τους.

Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων αρ. πράξης 21/19-4-2021, έγινε αίτημα για δημιουργία τμήματος ένταξης στο σχολείο μας, καθώς πληρούνται οι προϋποθέσεις.

Παρά τις αντίξοες και πρωτόγνωρες συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί κατέβαλαν επιτυχή προσπάθεια να εμπλουτίσουν το διδακτικό τους έργο χρησιμοποιώντας ποικίλα οργανωτικά σχήματα (breakout sessions, διαδικτυακά φύλλα εργασίας κ.α.), φροντίζοντας και για την ψηφιακή αξιολόγηση της κατάκτησης των γνώσεων από τους μαθητές (polling, quizziz, eclass/eme κ.α.). Παράλληλα, λειτούργησαν επικουρικά στη προσπάθεια των μαθητών/τριών να εξοικειωθούν με τα ψηφιακά εργαλεία για την συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί ενθάρρυναν συστηματικά τους μαθητές/τριες να συμμετέχουν στο μάθημα, να διατυπώνουν προβληματισμούς και να υποστηρίζουν τις προσωπικές τους απόψεις (αρ. πράξης 9/12-10-2021) Συμμετοχή σε προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων:

Παρά τις δυσκολίες λόγω της καραντίνας και της αναστολής της δια ζώσης διδασκαλίας υλοποιήθηκαν τα παρακάτω προγράμματα με την προσαρμογή των δραστηριοτήτων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Α1 τάξη , α. Αγωγή Υγείας, « Μαθαίνω… ζωγραφίζω….γράφω……», β. Αγωγή Υγείας, « Τα κουτί του Μπάσκετ»,

Β1 τάξη, πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων, «Προάγωντας τη φιλαναγνωσία» και «Κάθε βιβλίο και ένα ταξίδι»,

Γ1 τάξη πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων, «Κυκλοφοριακή Αγωγή»,

Δ1 τάξη ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων , «Φιλαναγνωσία. Τα μαγικά μαξιλάρια».

Ε1 τάξη το πρόγραμμα Αγωγή Υγείας, «Εμείς και οι άλλοι»

Η Στ1 & Στ2 τάξη το πρόγραμμα Αγωγή Υγείας, «Διαπροσωπικές σχέσεις», (αρ. πράξης 24/17-6-2021).

Συμμετοχή σε δράσεις

Οι δράσεις που αναπτύχθηκαν αφορούν:

Συμμετοχή σε δράση για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού αθλητισμού 23/09/2021 ( αρ. πράξης 19/5-3-2021).

Συμμετοχή σε δράση για την Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (συνεργασία με ψυχολόγο) 06/03/2021 ( αρ. πράξης 19/5-3-2021).

Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων (αρ. πράξης 20/26-3-2021) οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού βιβλίου, την Παρασκευή 2 Απριλίου και για ένα δίωρο, με σχετικές δράσεις,  δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.

Διαδικτυακή χριστουγεννιάτικη εκδήλωση με απαγγελία ποιημάτων κατασκευή χριστουγεννιάτικων καρτών, ιστοσελίδα σχολείου (αρ. πράξης 2/9-9-2021).

Συμμετοχή στους παρακάτω διαγωνισμούς:

Διαγωνισμός Φυσικής που διοργάνωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών για μαθητές της Ε και Στ τάξης

Διαδικτυακός Διαγωνισμός Μαθηματικών : «Πυθαγόρας» για μικρές τάξεις,

Διαγωνισμός Μαθηματικών, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, για μαθητές/τρίες Ε΄και Στ΄ τάξη.

Διαγωνισμός Γλώσσας: «Κλείταρχος και Βερενίκη», Στ΄ τάξη

Διαγωνισμός Ζωγραφικής που διοργάνωσε η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία.(αρ. πράξης 22/19-5-2021)

Στον θεματικό άξονα Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση η λειτουργία του σχολείου λαμβάνοντας υπόψη τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας και την πολύμηνη εξ αποστάσεως εκπαίδευση κρίνεται καλή με ελάχιστασημεία προς βελτίωση.

Σχολική διαρροή – φοίτηση

Το σχολείο παρακολουθεί με αποτελεσματικότητα την φοίτηση των μαθητών, τηρώντας απουσιολόγια και ενημερώνοντας τους κηδεμόνες σε τακτά χρονικά διαστήματα. Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά δεν υπήρξαν διαστήματα απουσίας των μαθητών/τριών από τα μαθήματά τους. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και παρακολουθούν κανονικά όλα τα μαθήματα τους. Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά δεν σημειώθηκε καμία μετεγγραφή σε άλλο σχολείο.

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ομαλή Μετάβαση στο Γυμνάσιο» πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 17 Ιουνίου 2020, προγραμματισμένη επίσκεψη των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε υποτμήματα, ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολικού κτιρίου (αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα υπολογιστών, γυμναστήριο, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, σχολική αυλή) τηρώντας ταυτόχρονα τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης από τον ιό COVID-19 (αρ. πράξης 9/12-10-2020 & αρ. πράξης 24/17-6-2021).

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Οι σχέσεις των μαθητών/τριών μεταξύ τους είναι καλές και ομαλές και αυτό πιστοποιείται από την αίσθηση της άνεσης και της φιλικότητας που βιώνουν. Δεν καταγράφονται περιστατικά δυσαρμονίας και συγκρούσεων στο ημερολόγιο σχολικής ζωής.

Δράσεις ενδυνάμωσης των σχέσεων των μαθητών/τριών μεταξύ τους με τη συνεργασία της ψυχολόγου του Σχολείου και μέσα από τη διενέργεια ποικίλων βιωματικών δράσεων που ενθαρρύνουν την αλληλοκατανόηση τον σεβασμό και τη συνεργατικότητα.

Δράση με τη συνεργασία της ψυχολόγου και διαδραστικό παιχνίδι σχετικά με την Αυτοεκτίμηση

Δράση με τη συνεργασία της ψυχολόγου «Λέξεις που πληγώνουν»

Δράση με τη συνεργασία της ψυχολόγου «Η δική μου ιστορία αντοχής και δύναμης»(αρ. πράξης 2/23-4-2021 ) σχολικού συμβουλίου & Παιδαγωγική συνάντηση του Σ. Δ με θέμα «Διαχείρισης τάξης» » (αρ. πράξης 2/23-4-2021 ).

Προς την κατεύθυνσης της πρόληψης κρίσεων και της τήρησης κανόνων στις σχέσεις μεταξύ μαθητών /μαθητριών και εκπαιδευτικών δρουν προτάσεις του επικαιροποιημένου Εσωτερικού κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου (αρ. πράξης 2/23-4-2021 ). Σε επίπεδο τάξης ο κάθε εκπαιδευτικός έχει συνάψει το συμβόλαιο τάξης, το οποίο και τηρείται.

Επίσης, σε επίπεδο Σ.Δ πραγματοποιήθηκε Παιδαγωγική συνάντηση με θέμα «Διαχείρισης τάξης» (αρ. πράξης 10/27-10-2021 ). Τέλος συντάχθηκε Πρωτόκολλο Διαχείρισης περιστατικού Σχολικού Εκφοβισμού (αρ. πράξης 2/23-4-2021, σχολικό συμβούλιο).

Στο Σχολείο μας δεν καταγράφηκε κανένα φαινόμενο σχολικής βίας μεταξύ των μαθητών.

Στα μέτρα που έλαβε που το Σχολείο για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και της βίας συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων: Η συμμετοχή των μαθητών/τριών της ΣΤ΄ τάξης του Σχολείου μας σε

διαδικτυακή Ημερίδα με θέμα «Ασφάλεια στο διαδίκτυο». Η αξιοποίηση των υποστηρικτικών δομών και η διαρκής συνεργασία του σχολείου με το 1ο ΚΕΣΥ Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η συνεχής επικοινωνία και συνεργασία με την οικογένεια για την από κοινού αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού. Επίσης, έγιναν δράσεις, ομιλίες ψυχολόγου του Σχολείου με τα παιδιά. Ψήφιση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας Σχολείου.

Με αφορμή την Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας, οι μαθητές/τριες της Στ1΄ τάξης του Σχολείου μας δημιούργησαν « Το Αλφαβητάρι της Φιλίας».

Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων (αρ. πράξης 17/29-1-2021), την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021 οι εκπαιδευτικοί με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού ΠΕ86 μίλησαν στους/τις μαθητές/τριες για την ασφαλή χρήσητου διδαδικτύου. Συμμετοχή των μαθητών/τριών της ΣΤ΄ τάξης του Σχολείου μας σε διαδικτυακή Ημερίδα με θέμα «Ασφάλεια στο διαδίκτυο».

Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων (αρ. πράξης 17/29-1-2021), συμμετοχή στη διαδικτυακή εκδήλωση-ψηφιακό σεμινάριο (Webinar) για γονείς και εκπαιδευτικούς με θέμα: «Ασφαλής χρήση στο Διαδίκτυο για γονείς και εκπαιδευτικούς τον καιρό της πανδημίας: Διαχείριση της Ψηφιακής πραγματικότητας των παιδιών μας».

Πραγματοποίηση διαδραστικής ομιλίας-βιωματικά σενάρια και συζήτηση με θέμα ο «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» από την ψυχολόγο του Σχολείου με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών (αρ. πράξης 19/5-3-2021).

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Η γενική εκτίμηση, η οποία θα μπορούσε να περιγράψει τις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, μέσααπό τον καθημερινό συγχρωτισμό και την αμοιβαία συνεργασία τους, κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική. Στησχολική μονάδα, όπως διαφαίνεται από τον αριθμό των σχολικών προγραμμάτων και δράσεων τα οποίαυλοποιούνται, υπάρχει συνεχής ενθάρρυνση, εκ μέρους των εκπαιδευτικών, όλου του μαθητικού δυναμικού για δημιουργική συνεργασία και συλλογικές δράσεις. Οι σχέσεις των εκπαιδευτικών με τους μαθητές διέπονται από αγάπη, δικαιοσύνη και εμπιστοσύνη. Δημιουργία θετικού κλίματος. Υπάρχει αρμονική συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες σέβονται τους εκπαιδευτικούς και τηρούν τους κανόνες.

Επίσης, προωθούνται καινοτόμες πρακτικές και εκδηλώσεις οι οποίες προάγουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών και την καλλιέργεια των ιδιαιτέρων δεξιοτήτων και ταλέντων τους. Όσον αφορά στη διαχείριση προβλημάτων που προκύπτουν στη σχολική διαδικασία, οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να τα λύσουν με ιδιαίτερη ευαισθησία και με τη συνεργασία μαθητών και γονέων, όταν κρίνεται απαραίτητο.

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Οι σχέσεις σχολείου οικογένειας είναι καλές. Υπάρχει συνεργατικό κλίμα. Οι δίαυλοι επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου – οικογένειας που αναπτύχθηκαν ήταν: (α) Μία διά ζώσης συνάντηση των γονέων της κάθε τάξης με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, που διδάσκουν στην τάξη, στην αρχή της σχολικής χρονιάς για γνωριμία, καλωσόρισμα και πληροφόρηση. (β) Η αξιοποίηση mails για άμεση ενημέρωση της οικογένειας. (γ)Τηλεφωνήματα σε επείγουσες περιπτώσεις. (δ) Τακτικές συναντήσεις των γονέων με τους διδάσκοντες μια φορά τον μήνα και στο τέλος κάθε τριμήνου. (ε) Έκτακτες συναντήσεις με εκπαιδευτικούς κατόπιν ενημέρωσης.

Διασφαλίζεται συνεργατικό κλίμα ανάμεσα στις δυο πλευρές και η ενημέρωση των γονέων είναι συστηματική.

Τέλος, η διαχείριση δυσκολιών συμπεριφοράς των μαθητών/τριών είναι επιτυχής.

Θετικά σημεία

Έχει αναπτυχθεί πολύ καλό εκπαιδευτικό και συναδελφικό κλίμα.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν συμφωνήσει πάνω σ’ ένα γενικό πλαίσιο αρχών και εφαρμόζουν τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου για την αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων.

Η Διεύθυνση διασφαλίζει θετικό κλίμα και υποστηρίζει τη λειτουργία του σχολείου ως χώρο μάθησης και παροχής ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης για όλους τους/τις μαθητές/τριες.

Η πρότερη εμπειρία των εκπαιδευτικών σε καινοτόμα προγράμματα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων.

Η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, η διάθεση γόνιμης και ουσιαστικής συνεργασίας των εκπαιδευτικών για την επίτευξη ενός κοινού οράματος.

Διαθέτει ικανοποιητικό τεχνολογικό εξοπλισμό σε συνδυασμό με τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών.

Η ύπαρξη ενεργούς ιστοσελίδας του σχολείου για την ευκολότερη και άμεση διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων.

Σημεία προς βελτίωση

Η συμπερίληψη μαθητών/τριών με ιδιαιτερότητες και ενεργοποίηση μαθητών/τριών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες (Δημιουργία τμήματος Ένταξης στο σχολείο).

Η διατήρηση των καλών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών, η ενίσχυση της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της εμπιστοσύνης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Η Διεύθυνση με τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας – από την πρώτη παιδαγωγική συνεδρίαση –έχει διατυπώσει τις κεντρικές επιδιώξεις του σχολείου (ενδεικτικά: ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των πνευματικών και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών, δημιουργία προσωπικοτήτων που να διακατέχονται από τα υψηλά ιδανικά και τις αξίες της Παιδείας, παροχή ολοκληρωμένων γνώσεων και άσκηση κριτικής σκέψης). Οι εκπαιδευτικοί έχουν συμφωνήσει πάνω σε ένα γενικό πλαίσιο αρχών και εφαρμόζουν τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου σε συνεργασία και με την υποστήριξη της Διεύθυνσης.

Η Διεύθυνση υποστηρίζει ένα συνεργατικό, συμμετοχικό, συλλογικό πλαίσιο συνεργασίας όλων των παραγόντων της σχολικής μονάδας (π.χ. συγκρότηση ομάδων εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, έκτατες συνεδριάσεις, συναντήσεις με το ΔΣ του συλλόγου γονέων).

Το διδακτικό προσωπικό του σχολείου αξιοποιείται ανάλογα με τις δεξιότητες και τις εμπειρίες του κάθε μέλους για τις ανάγκες του σχολείου. Η κατανομή των αρμοδιοτήτων στους εκπαιδευτικούς του σχολείου είναι δίκαιη.

Η Διεύθυνση υποστηρίζει τη συνεργασία των εκπαιδευτικών (π.χ. προγραμματισμένες ώρες συνεργασίας εκπαιδευτικών ανά ομάδα). Αναπτύσσονται διαδικασίες στήριξης των εκπαιδευτικών στις ιδιαίτερες επιστημονικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες (π.χ. επιμορφώσεις, σεμινάρια, ενημερώσεις Συντονιστών εκπαιδευτικού Έργου). Στο σχολείο πραγματοποιούνται ενδοσχολικές επιμορφώσεις για τις ανάγκες των εκπαιδευτικών από ειδικούς επιστήμονες με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου εκδηλώνουν ενδιαφέρον συμμετοχής σε επιμορφωτικά προγράμματα, εκπαιδευτικά ερευνητικά προγράμματα ή /και επιστημονικά συνέδρια. Το σχολείο δημιουργεί συνθήκες επιτυχίας των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί για την επαγγελματική τους ανάπτυξη (π.χ. υποστήριξη της δυνατότητας για από κοινού σχεδιασμό της διδασκαλίας κ.λπ.). Οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται τακτικά μεταξύ τους για διάφορα παιδαγωγικά/ διδακτικά θέματα (τρόποι αξιολόγησης μαθητών, διαθεματική προσέγγιση μιας διδακτικής ενότητας κ.λπ.).

Η διαχείριση των οικονομικών πόρων γίνεται με ορθολογικό τρόπο. Η Διεύθυνση του σχολείου συνεργάζεται αποτελεσματικά με τη Σχολική Επιτροπή στην κατανομή και στη διαχείριση των πόρων. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ενημερώνεται για τις σχετικές αποφάσεις.

Οι οικονομικοί πόροι του σχολείου επαρκούν σε μεγάλο ποσοστό για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών ώστε να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του (αγορά αναλώσιμων, εργαστηριακών υλικών κ.α.).

Η διαχείριση των διαθέσιμων πόρων γίνεται με τρόπο ορθολογικό, με τρόπο ώστε να ικανοποιούνται κατά προτεραιότητα οι επείγουσες για τη λειτουργία του σχολείου ανάγκες, να αποφεύγονται οι σπατάλες και γενικά να υποστηρίζεται το διδακτικό έργο με τα απαραίτητα μέσα και υλικά. Ο σύλλογος διδασκόντων συμμετέχει στο βαθμό που του αναλογεί στη λήψη των αποφάσεων για τη διαχείριση των πόρων του σχολείου. Η Διεύθυνση του σχολείου συνεργάζεται αποτελεσματικά με τη Σχολική Επιτροπή στην κατανομή και τη διαχείριση των πόρων.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων (ΣΓΚ) συμβάλει σημαντικά στις οικονομικές ανάγκες του σχολείου σε συνεργασία με τη μαθητική κοινότητα.

Η Διεύθυνση του σχολείου ενθαρρύνει την αξιοποίηση των υποδομών και του εξοπλισμού του σχολείου από μαθητές και εκπαιδευτικούς και προσπαθεί να βελτιώσει τις υποδομές αυτές.

Σχολείο και κοινότητα

Η έννοια του σχολικού δικτύου δεν είναι εμπεδωμένη στο ελληνικό σχολικό σύστημα. Το σχολείο μας δεν συμμετείχε σε τέτοιες δράσεις.

Εξωστρέφεια -διάχυση καλών πρακτικών

Διοικητικές ενέργειες για αποδοτικότερη λειτουργία του σχολείου και καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος:

Κατά το τρέχον σχολικό έτος δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάληψη και υλοποίηση πρωτοβουλιών που αποσκοπούν στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου προς την κατεύθυνση επίτευξης του στόχου για ένα δημοκρατικό σχολείο.

Οι πρωτοβουλίες και ενέργειες αποτυπώνονται αφορούν:

Α. Στην έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των μελών της σχολικής κοινότητας:

Ενημέρωση με e-mail των γονέων για θέματα που άπτονται της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και των μαθητών/τριών. Η ενημέρωση πραγματοποιείται μέσω της δυνατότητας που παρέχεται από το myschool

Συνεχής αλληλεπιδραστική ενημέρωση των εκπαιδευτικών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τα έγγραφα της ΔΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης .

Ενημέρωση για δράσεις και υλοποίησης αυτών μέσω της συνεχούς ενημέρωσης της ιστοσελίδας της σχολικήςμονάδας, προς διάχυση αυτών στην κοινωνία.

Επικαιροποίηση εγχειριδίου Πολιτικής του σχολείου για το σχ. Έτος 2020-21, όπου αποτυπώνεται η γενικότερηπολιτική του σχολείου και καταγράφονται σε πρωτόκολλα ενέργειες που πρέπει να λαμβάνουν χώρο σε θέματα καθημερινής λειτουργίας της σχολικής μονάδας.

Πραγματοποιήθηκαν επιτυχώς πολλές διαδικτυακές συνεδριάσεις του ΣΔ μέσω της πλατφόρμας Webbex και διατηρήθηκε η επαφή των εκπαιδευτικών μεταξύ τους και με τη διοίκηση του Σχολείου ακόμα και την περίοδο της καραντίνας με αποτέλεσμα την εύρυθμη και αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία της εξ αποστάσεως (σύγχρονης 3 και ασύγχρονης) εκπαίδευσης, αλλά τη γενικότερη εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου μας σε όλους τους τομείς.

Πραγματοποιήθηκαν επιτυχώς πολλές διαδικτυακές συνεδριάσεις του ΣΔ μέσω της πλατφόρμας Webbex και διατηρήθηκε η επαφή των εκπαιδευτικών μεταξύ τους και με τη διοίκηση του Σχολείου ακόμα και την περίοδο της καραντίνας με αποτέλεσμα την εύρυθμη και αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία της εξ αποστάσεως (σύγχρονης 3 και ασύγχρονης) εκπαίδευσης, αλλά τη γενικότερη εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου μας σε όλους τους τομείς.

Στήριξη των εκπαιδευτικών από την ομάδα υποστήριξης σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης για την πραγματοποίηση των διαδικτυακών μαθημάτων.

Η ιστοσελίδα του Σχολείου με συνεχείς βελτιώσεις και τροποποιήσεις αντιπροσωπεύει πλέον αποτελεσματικότερα την εικόνα του Σχολείου μας και αναρτώνται σχεδόν καθημερινά οι δραστηριότητες του Σχολείου.

Επικαιροποίηση Εσωτερικού Κανονισμού, για το σχ. Έτος 2020-21,της σχολικής μονάδας (βλ. ημερολόγιο σχολικής ζωής, ιστοσελίδα, αρ. 2ης πράξης σχολικού συμβουλίου/24-3-2021, αλληλογραφία με  υπηρεσίες Δήμου)

Β. Στην καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος:

Διοικητική αναδιοργάνωση με τον ορισμό εκπαιδευτικών ως συντονιστών για την αντιμετώπιση ανεπιθύμητων συμπεριφορών.

Στη συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων ια θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή. Ειλικρινής,

άμεση και αποτελεσματική υπήρξε η συνεργασία της Διεύθυνσης του Σχολείου αλλά και των εκπαιδευτικών με το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και, γενικότερα, με τους γονείς των μαθητών/τριών.

Γ. Στην υλικοτεχνική υποδομή:

Αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού της σχολικής μας μονάδας (λογισμικού & Hardware)- Προμήθεια ενός (1) νέου laptop, καθώς και αγορά τεσσάρων καμερών και τριών ζευγών ηχείων για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.

Συνεργασία με μέλη της σχολικής κοινότητας (γονείς) που, μέσω της επαγγελματικής τους ιδιότητας, προσφέρουν στη σχολική μονάδα: αποδοχή δωρεάς τριών (3) ανακατασκευασμένων σταθερών υπολογιστών από γονέα μαθήτριας του Σχολείου μας.

Συνεργασία με υπηρεσίες του Δήμου για άμεση επίλυση προβλημάτων που προέκυψαν.

Πραγματοποιήθηκαν οι απαραίτητες διοικητικές ενέργειες για την κτιριακή αναβάθμιση της σχολικής μονάδας.

Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων αρ. πράξης 21/19-4-2021, έγινε υποβολή αιτήματος ένταξης της Σχολικής Βιβλιοθήκης του σχολείου στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων του

ΥΠΑΙΘ» (βλ. ημερολόγιο σχολικής ζωής, ιστοσελίδα, αλληλογραφία με υπηρεσίες Δήμου).

Θετικά σημεία

H συνεργατική κουλτούρα που κυριαρχεί στη σχολική μονάδα, η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, η αλληλοϋποστήριξη, ο αλληλοσεβασμός, η ειλικρίνεια και η συλλογική προσπάθεια για την κατάκτηση κοινών συμφωνημένων στόχων.

Σημεία προς βελτίωση

Αναβάθμιση της ιστοσελίδας του σχολείου και συνεργασία με άλλα σχολεία.

Εκσυγχρονισμός της υλικοτεχνικής υποδομής του Σχολείου.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν σε αρκετές επιμορφώσεις από αρμόδιους φορείς. Αρκετές συμμετοχές υπήρξαν και σε επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν από Π.Ε.Κ.Ε.Σ., στην πλειοψηφία τους από το 2o Π.Ε.Κ.Ε.Σ Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων παρακολούθησαν επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν από τους αντίστοιχους Σ.Ε.Ε. και το ΙΕΠ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΔΙΒΙΜ-ΠΑΜΑΚ. Τέλος, υπήρξε συμμετοχή εκπαιδευτικών σε διεθνή συνέδρια ( παρουσίαση τεσσάρων εργασιών στο 6ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και δύο (2 ) εργασιών στο 3ο συνέδριο Icomeau.)

Υπήρξε εποικοδομητική συνεργασία με το 1 ο Κ.Ε.Σ.Υ. της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο ενδυνάμωσης και ψυχολογικής στήριξης των μαθητών/τριών λόγω της πανδημίας και του εγκλεισμού των μαθητών στο σπίτι τους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Καθώς επίσης και συμβουλευτικής παρέμβασης προς τους εκπαιδευτικούς για τη διαχείριση ειδικών περιπτώσεων. Ακόμη, υπήρξε αποτελεσματική συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της Γενικής Αγωγής και τον Σ.Ε.Ε της Ειδικής Αγωγής μέσω των οποίων επιλύθηκαν προβλήματα και υλοποιήθηκε το εκπαιδευτικό έργο του Σχολείου.

Το τρέχον σχολικό έτος υλοποιήθηκαν άτυπες ενδοσχολικές επιμορφώσεις με συνεργασία των εκπαιδευτικών πάνω σε ζητήματα που αφορούσαν την διαχείριση των ψηφιακών τάξεων, την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων για τη μάθηση και την αξιολόγηση.

Κατά το σχολικό έτος 2020-21 λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών εξαιτίας της πανδημίας COVID19 δεν πραγματοποιήθηκε καμιά δράση στους άξονες σχετικά με την ανάπτυξη του γλωσσικού και του επιστημονικού εγγραματισμού, την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων σε συνεργασία με άλλα σχολεία και την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων με τη μορφή της ετεροπαρατήρησης, αν και στον αρχικό προγραμματισμό του σχολείου είχαν προγραμματιστεί (αρ. πράξης 9/12-10-2020).

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Το Σχολείο δεν έχει πείρα και εμπειρογνωμοσύνη σε Προγράμματα ERASMUS. Κατά το σχολικό έτος 2020-21

λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών εξαιτίας της πανδημίας COVID19 δεν πραγματοποιήθηκε καμία δράση σε αυτόν τον άξονα.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών του Σχολείου σε επιμορφωτικές δράσεις που διοργάνωσαν οι Σ.Ε.Ε Όλοι οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου συμμετείχαν σε επιμορφωτικές δράσεις με σκοπό την ενημέρωση και στήριξή τους από τους υπεύθυνους Σ.Ε.Ε της σχολικής μας μονάδας (ημερολόγιο σχολικής ζωής).

Προσπαθώντας να ενισχύσουμε τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου και να δημιουργήσουμε ένα σχολείο πιο ανοικτό στην τοπική κοινωνία συνεργαστήκαμε πολλές φορές με τον δήμο και με άλλους φορείς. Η σχολική μας μονάδα, ανταποκρινόμενη στο στόχο και στη γενική πολιτική που εφαρμόζει για ένα σχολείο ανοικτό στην κοινωνία προχώρησε στις παρακάτω δράσεις, ανταποκρινόμενη στις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας:

Από το προηγούμενο σχ. Έτος συμμετείχε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αποκτώντας τη σχετική τεχνογνωσία, τόσο όσον αφορά στους/στις εκπαιδευτικούς όσο και στους γονείς και μαθητές/τριες.  Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ανταποκρίθηκε άμεσα κατά τις περιόδους της καραντίνας στις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των μελών της σχολικής μας κοινότητας Η σχολική μας μονάδα, γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές/τριες, συμμετείχαν στη δράση αλληλεγγύης για τη Συγκέντρωση Τροφίμων και Ειδών Πρώτης Ανάγκης για τους σεισμόπληκτους στην Ελασσόνα συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών του σχολείου στη δράση «κάνε μια ευχή Ελλάδος», πιστοποιητικό υιοθεσίας, από την ομάδα του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) για τη συμμετοχή μας στο Πρόγραμμα «Αστέρι της Ευχής», με την οποία συμβάλαμε στην πραγματοποίηση της ευχής ενός παιδιού που αγωνίζεται για ζωή. Τις μέρες των Χριστουγέννων το Σχολείο μας συμμετείχε στο παραπάνω πρόγραμμα και με το ποσό των 280€ που συγκεντρώθηκε από την αγορά των Αστεριών, οι μαθητές/τριες μας συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της ευχής του Γιώργου, 3 ετών, να αποκτήσει ένα παιδικό δωμάτιο.

Συμμετοχή σε δράση συγκέντρωσης μπαταριών, καπακιών και τηγανέλαιου.

Θετικά σημεία

Το ενδιαφέρον και η θέληση των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση και επαγγελματική

ανάπτυξη.

Συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών για θέματα παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών.

Σημεία προς βελτίωση

Κατά την σχολική χρονιά 2020-2021 οι εκπαιδευτικοί του σχολείου δεν συμμετείχαν σε Ευρωπαϊκά  Προγράμματα και Δράσεις.

Για την επόμενη σχολική χρονιά προτείνεται η υλοποίηση οργανωμένου σχεδίου ενδοσχολικής επιμόρφωσης και προσπάθεια συμμετοχής σε Ευρωπαϊκά προγράμματα.

Για να δείτε συνοπτικά την Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού του 19ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ. Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού του 19ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου