ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ….. ΣΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ…..

Την Πέμπτη 14-6-2018 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης με τη δασκάλα της τάξης τους και τη δασκάλα της Παράλληλης Στήριξης παρουσίασαν μια ξεχωριστή εκδήλωση με ευαισθησία και ενσυναίσθηση για τους ανθρώπους με ξεχωριστές ικανότητες και ανάγκες, στη Νοηματική Γλώσσα.

Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα είναι η γλώσσα των κωφών ανθρώπων. Δεν εκφράζεται με τη φωνή όπως η γλώσσα που μιλάμε αλλά με την κίνηση των χεριών. Έχει δικούς της γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες. Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα δεν είναι διεθνής. Κάθε χώρα αναπτύσσει τη δική της Νοηματική Γλώσσα με διαφορετικά κατά βάση νοήματα και διαφορετικό αλφάβητο. Επειδή προκύπτει από τις συνήθειες της καθημερινής ζωής. Παρόλα αυτά, τα άτομα με κώφωση διαφορετικών κρατών μπορούν να συνεννοούνται άνετα μέσω διεθνών νοημάτων, τα οποία στην ουσία είναι ένας διεθνής κώδικας.

Στην Ελλάδα οι χρήστες της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας υπολογίζονται σε 40.600 έχοντας ραγδαία αυξητική τάση λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος για εκμάθηση της γλώσσας από ακούοντες. Παρουσιάζεται μέσω εκπομπών στην ελληνική τηλεόραση μέσω διερμηνείας, καθώς και συνεδριάσεων της Βουλής των Ελλήνων που προβάλλονται από τον τηλεοπτικό σταθμό Βουλή-Τηλεόραση. Ο ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός της ΕΡΤ, ήταν το πρώτο τηλεοπτικό κανάλι με διερμηνεία αλλά και υπότιτλους σε μεγάλο μέρος του τηλεοπτικού προγράμματος. Η εκπαίδευση των μαθητών με κώφωση πραγματοποιείται στα σχολεία με υποστήριξη από εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

 Οι μαθητές της Δ΄τάξης του σχολείου μας μπήκαν στη θέση των ατόμων με κώφωση και μιμήθηκαν κινήσεις και νοήματα. Παρουσίασαν τα τραγούδια: «Είμαι καλά», «Έχω μάθει» και «Σφύριξε χαρούμενα μπορείς».

Και ας μη ξεχνάμε …

Όπως λέει ο ποιητής:

 «Κάθε άνθρωπος είναι φτιαγμένος από τη φύση του να κοιτά ψηλά, να οραματίζεται και να προσπαθεί να αγγίξει το όνειρό του. Για να το πετύχει όμως, χρειάζεται φτερά που θα τον βοηθήσουν να φτάσει γρηγορότερα και ευκολότερα.
Κάποιοι όμως, έχουν μικρότερα φτερά και νιώθουν διαφορετικοί. Παρ όλα αυτά, μπορούν κι εκείνοι ν’ ανέβουν ψηλά απλώς χρειάζονται δίπλα τους κάποιους για να τους μάθουν τον τρόπο να ανοίγουν τα φτερά τους και να πετούν όλο και πιο ψηλά.Τα άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν τα δικά τους μοναδικά και ιδιαίτερα φτερά.. Το πέταγμά τους γίνεται ομορφότερο όταν οι άλλοι τους χαϊδεύουν απαλά τα φτερά τους και πετούν μαζί τους….»