Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Από τον Σεπτέμβριο του 2021 εντάσσεται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και…
Β΄ ΤΑΞΗ
Εκπαιδευτικός : ΤΡΑΝΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Θέμα : «Ψυχική-Συναισθηματική υγεία»
Τίτλος: «Ο Μαγικός Κόσμος της Τάξης μας»
Βασικοί στόχοι:
Ψυχική-Συναισθηματική υγεία
Οι μαθητές/τριες να καταστούν ικανοί/ές:
Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους
Να αναπτύξουν δεξιότητες ακρόασης, παρατήρησης, επικοινωνίας, συνεργασίας
Να ενισχύσουν την προσωπική και την κοινωνική ταυτότητα
Να καλλιεργήσουν την αίσθηση του «ανήκειν» και του κοινού σκοπού στο σχολικό περιβάλλον
Να αναπτύξουν δεξιότητες που αφορούν την ενίσχυση της αυτοαντίληψης
Να αναγνωρίζουν τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου
Να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: 10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου
2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Θέμα : «Φυσικές καταστροφές-Πολιτική προστασία»
Τίτλος: «Σεισμός – Σεισμός, Μη σε πιάνει πανικός!»
Βασικοί στόχοι:
Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι:
να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
να ενημερωθούν οι ίδιοι αλλά να ενημερώσουν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού να συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο..
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – 7 Φεβρουαρίου
3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Θέμα : «Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση»
Τίτλος: «Εγώ νοιάζομαι… εσείς νοιάζεστε;»
Βασικοί στόχοι:
Να ενδυναμώσουν την κοινωνικότητά τους.
Να επικοινωνήσουν σε ένα συνεργατικό επίπεδο.
Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα κοινωνικής προσφοράς – αλληλεγγύης – ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Να απεγκλωβιστούν από την εγωιστική τους ατομικότητα.
Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για δράση.
Να κατανοήσουν ότι ο καθένας και όλοι μαζί έχουμε ευθύνη για όσα αφορούν τη ζωή μας.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης:7 Φεβρουαρίου- Μάρτιος
4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Θέμα : «Επιχειρηματικότητα- Αγωγή σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα»
Τίτλος: «Στην τσέπη… χαρτζιλίκι!»
Βασικοί στόχοι:
Στόχοι αυτού του προγράμματος είναι:
να εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες σε απλές οικονομικές έννοιες, τις οποίες συναντούν
στην καθημερινότητά τους και κυρίως τη διαφοροποίηση που υπάρχει ανάμεσα στις
έννοιες «χρειάζομαι» και «έχω ανάγκη»
να κατανοήσουν έννοιες όπως το εισόδημα, ξοδεύω με υπευθυνότητα και σχεδιάζω τον οικονομικό μου προϋπολογισμό, ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να τις εφαρμόσουν μέσα από απλές δραστηριότητες
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος
Από τη Διεύθυνση του ΣΧολείου