Αγαπητοί γονείς, κηδεμόνες και παιδιά,

Μετά από 2,5 χρόνια πανδημίας και αυστηρών πρωτοκόλλων, η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις. Η ύφεση της πανδημίας επιτρέπει πλέον την επιστροφή στα θρανία με πιο ήπια μέτρα και ας ευχηθούμε να εξελιχθούν όλα ομαλά, ώστε να φτάσουμε στο τέλος του διδακτικού έτους με τις ίδιες συνθήκες.

Αγαπητοί γονείς, θέλουμε να γνωρίζετε ότι ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου είμαστε εδώ να αφουγκραστούμε τις αγωνίες και τις ανησυχίες σας, προσπαθώντας να βρούμε έγκαιρα λύσεις και κυρίως να συνεργαστούμε, προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές, λειτουργικό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, που θα παρέχει στους μαθητές και τις μαθήτριές  μας δυνατότητες και ευκαιρίες για να υλοποιούν τα όνειρα και τα ενδιαφέροντά τους.

Σ΄ αυτό το καινούργιο ταξίδι θα είμαστε μαζί όσο δύσκολο και να είναι και θα τα καταφέρουμε!

Το σχολείο μας έχει ενταχθεί στη νέα λειτουργία του Αναβαθμισμένου ολοήμερου σχολείου και θα λειτουργεί από 7:00 π.μ μέχρι και τις 5:30 μ.μ..

 Για το σχολικό έτος 2022-2023 η λειτουργία του σχολείου διαμορφώνεται ως ακολούθως.

  1. Προσέλευση – Παραμονή-Αποχώρηση
  • Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Υποδοχή είναι 07:00 έως 07:15. Από την ώρα αυτή και έως τις 08:00 η αυλόπορτα του σχολείου παραμένει κλειστή.
  • Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων (8.00-8.15).
  • Η προσέλευση και η είσοδος των μαθητών/τριών στον αύλειο χώρο πραγματοποιείται από την κύρια είσοδο ( πλησίον 21ουΝηπιαγωγείου).
  • Με το χτύπημα του κουδουνιού (8.15), η πόρτα του σχολείου κλείνει και παραμένει  κλειστή καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
  • Η πρωινή προσευχή θα γίνεται στην αυλή του σχολείου. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές/τριες έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στον χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής. (Σε περίπτωση άσχημων καιρικών συνθηκών η προσευχή και το διάλειμμα θα πραγματοποιούνται στις αίθουσες διδασκαλίας).
  • Με την άφιξη των παιδιών στο σχολείο οι γονείς καλό είναι να αποχωρούν, προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να διευκολύνεται η είσοδος των μαθητών/τριών. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η είσοδος των γονέων στον προαύλιο χώρο του σχολείου για λόγους ασφαλείας.
  • Η αποχώρηση των μαθητών που παρακολουθούν μόνο το πρωινό πρόγραμμα θα γίνεται κανονικά στις 13:15. Η αποχώρηση γίνεται ως εξής:
  • Από την κύρια είσοδο Α, πλησίον 21ουΝηπιαγωγείου, οι Α΄, Δ΄ και Στ΄ τάξεις
  • Από την είσοδο Β, βορειοανατολική είσοδο, οι B΄, Γ΄ και Ε΄ τάξεις.
  • Οι γονείς και οι κηδεμόνες οφείλουν να παραλαμβάνουν εγκαίρως τα παιδιά.
  • Τα παιδιά που παρακολουθούν το Ολοήμερο πρόγραμμα αποχωρούν από την κεντρική είσοδο/έξοδο, πλησίον του 21ου Νηπιαγωγείου Ευόσμου. Ώρες αποχώρησης (είναι αυτές που δήλωσαν οι γονείς στο Έντυπο Εγγραφής στο Ολοήμερο πρόγραμμα):
  • στις 14.55
  • στις 15:50 και
  • 17:30.
  • Οι μαθητές/ριες που προσέρχονται αργοπορημένοι/ες, πριν μπουν στην τάξη, πρέπει να παρουσιάζονται στον Διευθυντή και να εξηγούν τον λόγο της καθυστερημένης άφιξής τους. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια προσέλθει μετά την έναρξη των μαθημάτων ακολουθούνται τα παρακάτω:
  • Σύσταση στον/στη μαθητή/τρια ώστε να κατανοηθούν οι συνέπειες και οι επιπτώσεις της καθυστερημένης προσέλευσής του/της, τόσο για τον/την ίδιο/α, όσο και για την τάξη του και την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
  • Ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων από τον/την εκπαιδευτικό και τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας.
  • Η φοίτηση στο Δημοτικό είναι υποχρεωτική . Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα mySchool .
  • Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν για τυχόν δικαιολογημένη καθυστέρηση του/της μαθητή/τριας (πχ. ιατρικές εξετάσεις).
  • Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (Α.Δ.Υ.Μ.) για τους μαθητές των Α΄ και Δ΄ τάξεων.
  • Σε περίπτωση κινδύνου, το διδακτήριο εκκενώνεται σύμφωνα με το σχέδιο, που έχει εκτελεστεί κατά τις ασκήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί και θα πραγματοποιηθούν για την καλύτερη ετοιμότητα προσωπικού και μαθητών/τριών.
  • Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/ κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έδωσαν γραπτώς την εξουσιοδότησή τους, για τον σκοπό αυτό.
  • προαιρετική χρήση μάσκας
  • Καλός εξαερισμός των τάξεων και κατά την ώρα της διδασκαλίας των μαθημάτων.
  • Η επικοινωνία με τη Δ/νση του σχολείου θα γίνεται ηλεκτρονικά (19dimev@gmail.com ) και τηλεφωνικά  (2310700093).
  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός σχεδιασμός-διαχείριση

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Οι σωστοί τρόποι συνοδεύουν παντού τον/τη μαθητή/τρια του 19ου Δημοτικού Σχολείου. Στις σχέσεις του με τους άλλους, διευθυντή, δασκάλους/ες, συμμαθητές/τριες και προσωπικό σχολείου, εκδηλώνει πάντοτε σεβασμό και εκτίμηση. Οι βασικές αρχές που διέπουν τον κώδικα συμπεριφοράς των μαθητών/τριών του σχολείου μας είναι οι εξής:

  • Σεβασμός στον εαυτό μας
  • Σεβασμός στους άλλους
  • Σεβασμός στο περιβάλλον
  • Το σχολείο μας πιστεύει ότι η λογική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμβίωσης μέσα από τον διάλογο και την πειθώ είναι ένας τρόπος αντιμετώπισης που δείχνει το επίπεδο πολιτισμού και την ποιότητα ενός κοινωνικού οργανισμού, όπως είναι η σχολική μονάδα. Επισημαίνεται ότι από πλευράς των εκπαιδευτικών γίνεται προσπάθεια αντιμετώπισης κάθε προβλήματος που ανακύπτει μέσω παιδαγωγικών δράσεων και ενίσχυσης θετικών συμπεριφορών.
  • Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.
  • Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.
  • Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα παιδαγωγικές αρχές, διαδικασίες σεβασμού της διαφορετικότητας και στρατηγικές.
  • Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
  1. Κώδικας συμπεριφοράς
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, επιδιώκεται η τήρηση των κανόνων κάθε τάξης. Κατά βάση, οι μαθητές/τριες δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία, παρακολουθούν με προσοχή το μάθημα, συνεργάζονται αρμονικά, ενώ για κάθε πρόβλημα ή διαφωνία που τυχόν προκύπτει την επιλύουν συζητώντας ή ζητώντας τη συνδρομή του/της δασκάλου/ας τους
  • Η έξοδος των μαθητών/τριών από τις τάξεις επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (ασθένεια, λήψη φαρμάκου κ.λπ).
  • Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, δεν επιτρέπεται  κάθε είδους ανάρμοστη συμπεριφορά, ενώ απαγορεύονται τα επικίνδυνα παιχνίδια.
  • Στα διαλείμματα κανένα παιδί δεν παραμένει στην τάξη ή στους διαδρόμους του σχολείου, εκτός στην περίπτωση βροχής.
  • Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές/τριες απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους/ες που βρίσκονται σε προκαθορισμένες θέσεις στο προαύλιο  του σχολείου.
  • Με τη λήξη του διαλείμματος οι μαθητές συντάσσονται σε γραμμές και με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού με τον οποίο έχουν μάθημα ανεβαίνουν στις αίθουσες.
  • Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Στο σχολείο ενθαρρύνεται πάντα η ειρηνική επίλυση των διαφορών, ενώ κάθε μαθητής/τρια μπορεί να αισθάνεται την ασφάλεια ότι οποιοδήποτε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας βρεθεί κοντά του πρόθυμα θα σκύψει πάνω στο θέμα που τον/την απασχολεί προς αποκατάστασή του.
  • Δεν επιτρέπεται να διαδίδουν φήμες ή να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικές δραστηριότητες, παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο.
  • Δεν επιτρέπεται να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών τους.
  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να υπακούνε και να σέβονται όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς των σχολείων και όχι μόνο τον δάσκαλο ή τη δασκάλα τους.
  • Είναι αναγκαίο οι μαθητές/τριες να μην προκαλούν φθορές στο σχολείο, διότι κάθε καταστροφή υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο αφιερώνουμε πολλές ώρες της ζωής μας καθημερινά.
  • Δεν επιτρέπεται στον χώρο του σχολείου, αλλά και κατά την πραγματοποίηση διδακτικών επισκέψεων, η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών παιχνιδιών.
  • Οι μαθητές/τριες  οφείλουν να υπακούν με σεβασμό στις υποδείξεις/συστάσεις όλων των  εκπαιδευτικών του σχολείου.
  1. Υγειονομικό πρωτόκολλο
  • Χρήση Μάσκας

Η χρήση προστατευτικής μάσκας (απλής χειρουργικής ή υφασμάτινης με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι προαιρετική για τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.

  • Διαχείριση μεμονωμένων περιστατικών COVID-19

Εάν ένας/μία μαθητής/τρια εκδηλώσει συμπτώματα COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με

ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Εάν ο/η μαθητής/τρια βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω:

– Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του/ της μαθητή/τριας.

– Απομόνωση του/της μαθητή/τριας σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.

Ο μαθητής ή η μαθήτρια που θα διαγνωστεί θετικός παραμένει στο σπίτι. Μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την παρέλευση πέντε (5) ημερών απομόνωσης, εάν δεν υπάρχουν συμπτώματα ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο βελτιώνονται με πλήρη υποχώρηση του πυρετού για ένα 24ωρο χωρίς την χρήση αντιπυρετικών. Αν ο πυρετός επιμένει συστήνεται η παράταση της απομόνωσης εντός της οικείας μέχρι την πλήρη υποχώρηση του πυρετού.

Σε κάθε περίπτωση θα σας ενημερώνουμε για κάθε τι καινούριο που έρχεται. Είναι σημαντικό να υπάρχει αλληλοενημέρωση.

Ευχόμαστε σε όλους και όλες καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Με εκτίμηση

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου